Pitch themajaar Delft & de Gouden Eeuw

In 2019 kleurt Delft Goud! Want 2019 organiseert Delft Marketing een cultureel themajaar: Delft & de Gouden Eeuw. 

Waarom een cultureel themajaar?
We sluiten aan op de internationale campagne van het Nationaal Bureau voor Toerisme. Voor de gemeente Delft is dit een mooie aanleiding om cultuur en toerisme te verbinden.

We koppelen dus cultuur en toerisme en verpakken dat in een vette citymarketingcampagne, compleet met citydressing.  Omdat dat goed is voor de lokale economie en de voor culturele sector.  Omdat iedereen die hier aanwezig is er beter van mag worden! Omdat het een prachtkans is om Delft op de kaart te zetten. 

Want wie zegt dat niet weer in een gouden eeuw leven? 

Meer bezoekers naar Delft die langer blijven, meer besteden én vaker terugkomen. Dat is waarom we dit doen. 

Het culturele programma is de ruggengraat van het themajaar. Het is kortweg the reason to visit Delft. 

Globaal delen we het jaar in drie periodes. Royal Delft trapt het themajaar af met een prachtige tentoonstelling. De zomer van 2019 staat in het teken van Delfts Gouden evenementen en in het najaar haalt museum Prinsenhof Pieter de Hooch voor eens en voor altijd uit de schaduw van Vermeer. 

Namens Delft Marketing zoek ik samenwerking met ondernemers. Het is mijn ambitie om aan het culturele programma een uitgekiend commercieel programma te koppelen. En daarom sta ik vanavond hier!

Om jullie op te roepen je aan te sluiten bij de Gouden Eeuw karavaan. 

Onze oproep is de laatste tijd al vaker gedaan. Zijn er al initiatieven? Jazeker! Veel zelfs! 

De TU, de Hogescholen en Mojo zijn aan boord. Net als VNO NCW en MKB. 

We werken met kunstenaars aan een grote zichtbare publiekstrekker. 

En terwijl het culturele programma steeds verder vorm krijgt werk ik met hoteliers aan verschillende arragementen.

Met horeacaondernemers werk ik aan een culinaire wandeling die volledig is geïnspireerd op Delfste Meesters. 

Voor de binnenstad denken we aan een historische winkelroute langs ondernemers die Gouden Eeuw waren aanbieden, zoals een Pieter de Hoochbiertje, en een gouden koffieblend, een gouden moorkop, verzin het maar...   

Met de paardentram, rondvaartboten en andere aanbieders ga ik werken aan vervoersarrangementen. 

En met de ondernemersfondsen denken we na over een spaaractie. 

De ideeën en initiatieven beginnen dus vorm te krijgen. Daar zijn we superblij mee! Maar wat mij betreft kan er nog meer bij.

Dus… 

Meld je bij ons als je mee wilt doen! Mijn collega’s van Delft Marketing, Royal Delft en Museum Prinsenhof zijn hier vanavond ook aanwezig. Wij beantwoorden met plezier jullie vragen en verwelkomen jullie graag in de Gouden Eeuw!

 

 *Het themajaar Delft & de GoudenEeuw is één van de projecten waarvoor Miss Link werkt. 

 

Deel deze blog op:

fond blog