6 tips voor meer likes, shares en reacties op Facebook

Natuurlijk weet je dat het zin heeft om de Facebookpagina van je business goed bij te houden. Maar soms weet je echt even niet meer wat je moet posten. Daarom hier wat inspiratie voor content.
# 1 Maak je eigen quotes
Lees je iets grappigs, hoor je iets voorbij komen of heb je zelf een briljant ingeving? Leg
die quote vast! De quote moet natuurlijk wel relevant zijn voor je klanten of op je bedrijf
slaan ;-).
# 2 Wees herkenbaar
Je post trekt net iets meer aandacht als je er een mooie afbeelding van maakt. Of
subtiel je logo erin verwerkt. www.canva.com is een gratis tool om afbeeldingen mee te
maken.
# 3 Stel een vraag aan je fans
Stel eens een vraag op Facebook. Soms twijfel je: neem ik die blauwe of die zwarte? Vis
of vlees? Vraag het je fans! Zo betrek je je klanten bij wat je doet. PS. Stel geen politiek
vragen ;-)
# 4 Promoot je event
Geef je binnenkort een event of heb je een speciale actie? Laat het weten, af en toe een
promotie is prima op je tijdlijn.
# 5 Have fun!
Deel een gekke of grappige afbeelding die van toepassing is op jouw markt. Een beetje
zelfspot misstaat niemand.
# 6 Met wie wil je...?
Met wie wil je een biertje komen drinken? Met wie wil je dit taartje eten? Met wie wil
je...? En ga zo maar door. Het voordeel van deze vragen is dat mensen andere
gebruikers gaan takken en zo vergoot je dus snel jouw bereik. PS. Neem jezelf niet al te
serieus.
Miss Link
Posten op Facebook kan iedereen. Maar Facebook inzetten als serieus onderdeel van je
marketingstrategie, dat is andere koek. Een goede contentstrategie is essentieel om
jouw business goed te profileren op Facebook. Er zitten immers meer potentiële
klanten online, dan dat er dagelijks voorbij lopen. Maar hoe krijg je ze over jóuw
drempel? Facebook is het ideale kanaal om een stukje tijd van jouw potentieel te
claimen.
Miss Link brengt de sociale media van je bedrijf op orde. Dus geen losse flodders meer op Facebook of LinkedIn. Je kiest voor een strategische aanpak en een concreet plan dat je social media voor je business laat werken. Een plan dat te overzien, uitvoerbaar en betaalbaar is.
Wil je deze tips printen? Download dan het PDF.